søndag 3. februar 2013

Thorleif Haugs Minneløp

I dag gikk jeg Hauer`n for første gang. 44km turenn fra Kanada (Sylling) til Spiralen (Drammen). Oppladningen har ikke vært helt som planlagt. Hele familien har vært syke denne uken, men jeg har vel sluppet ganske billig unna. Var likevel usikker på om det var lurt å starte seinest i går kveld.

Starten har akkurat gått i pulje 2. Jeg skimtes såvidt bakerst til venstre med blå dress og rød lue. Roar Skalstad i rødt først til høyre. Han slo meg med litt over minuttet
FOTO: dt.no

Men kom meg opp 0530 i morges og satte snuten mot Drammen. Var tidlig ute, men siden jeg ikke hadde gått løpet før var jeg usikker på logistikken. Uten grunn, for her fløt alt smertefritt. Rett på bussen i Drammen og rett til start nesten 2 timer før jeg skulle igang.

Fikk da testet ski og forberedt meg i ro og mak. Startet i pulje 2 klokken 0940. Kom bra ut i starten og gikk bra i den lange 9km stigningen rett etter start. Teten i pulje 2 sprakk opp halveis i bakken og jeg ble liggende i bakerste delen. Bestemte meg for å ta et magedrag for å tette luka, noe jeg greide ganske bra.

Syntes jeg hadde tråe ski første halvdelen av løpet og sleit med å holde følge i de slake partiene. Ble gående en del alene. I oppoverbakkene gikk det kjempebra og jeg tok igjen og gikk ifra mange der.

Også rett etter start. Wagener foretar et litt ugrasiøst sporskifte
Foto: dt.no

Skiene ble bedre etterhvert og de siste 10km gikk jeg ganske bra synes jeg. Støtet meg fra et felt med 2km til mål og greide holde unna for dem. Bra fornøyd med gjennomføringen, men litt irritert på tråe ski. Ble nummer 13 i M36 - 40 på 2:35:28

Det spurtes:-)
Foto: oysteins.net

Så får vi håpe kroppen tålte rennet og at jeg ikke blir mer syk. Kun 6 dager til Holmenkollmarsjen!

Gikk på Fischer ski med -6 slip fra Oslo Sportslager.
Glid: 2 lag LF 6 og 1 lag HF 7
Feste: Toko grunnvoks smeltet inn. 3 lag V40 + 1 kort tynt lag med Rode Multigrade

Var mye mindre slitasje enn ventet, så jeg hadde nok litt for mange lag med feste. Tror jeg kunne gått uten grunnvoksen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar