søndag 28. april 2013

Sentrumsløpet - 37:56

Etter 4 dager tilbake i gamlelandet var det lørdag klar for årets Sentrumsløp. For første gang siden 2010. 2011 og 2012 utgavene gikk uten meg pga akillestrøbbel, som ikke var forenelig med 10km full gass på asfalt. Veldig gøy å være tilbake på start, Sentrumsløpet er fest med over 9000 deltakere!

Har tatt det litt rolig med trening etter jeg kom hjem fra Playitas, altid lurt når man kommer fra 33 grader tilbake til såvidt pluss. Eneste løpeøkt var en 41min rolig tur fredag morgen, da føltes beina skikkelig daue.

Klar for duell
 
Startet i pulje 1 med Truls i hælene. Jeg startet fornuftig opp forbi Slottet syntes jeg, men likevel dro Truls forbi og fikk 50m luke. Slo meg til ro med at han kom til å sprekke som vanlig:-) Fikk ryggen på Runar Gilberg på vei mot Frognerparken. Runar løper alltid fornuftig i starten, og ofte raskere siste halvdel enn første, så jeg holdt meg sammen med han. Hentet da igjen Truls rett før vi løp inn i parken, og det ble litt knuffing oss to i mellom rundt en stolpe der:-)

Greide ikke å holde farten til Runar gjennom parken. Løp på 180 i puls, 10 over terskel, og det begynte å svi skikkelig i låra. Pål Fritsvold løp lett forbi også, på vei til sterke 36:41. Blir hardt å ta han når det virkelig gjelder i Haugesund 7.juli!

Ut av Frognerparken kom jaggu Truls opp og forbi igjen. Skulle han aldri gi seg?? Jeg dro til det jeg hadde opp Bygdøy Alle og regnet med at han nå var borte for godt. Fikk i meg litt sportdrikk på drikkestasjonen, men følte meg rett etter det ganske tom. Derfra - forbi Vika - og ned til Rådhusplassen mistet jeg fokus. Både puls og fart sank, jeg fikk til og med med meg noen Idol "kjendiser" på fortauet ved Vika, som dreiv med TV opptak. Skjerpings!!

Fra Stortinget begynte ting og funke igjen. Fikk pulsen opp mot 180 på nytt og fart på beina. Litt overrasket over at vi skulle ned på Rådhusplassen igjen, og rundt Festningen. Var mentalt forberedt på stigningen opp fra Youngstorget, men greit å slippe den altså:-)

Forsøk på spurt

Siste kilometeren mot Karl Johann presset jeg alt jeg kunne, og spurtet fra Stortinget og ned til mål. 37:56 og på rette siden av 38-tallet. Bra gjennomført med litt tunge bein. Men veldig bra trening for både kropp og hode:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar