lørdag 14. august 2010

16.plass Oslo Triathlon


Da var det på`n igjen. Første treningsøkt etter Norseman kunne jo like gjerne være en konkurranse:-) Vet ikke om jeg anbefaler en OL- distanse 7 dager etter helsprekk på Norseman men....

Uken i mellom er brukt med familien i Sverige. Har campet i Strømstad og haltet rundt 2 dager i Astrid Lindgrens Verden i Vimmerby. Høyre beinet har ikke vært bra. Achillesen har vært mer hoven en noensinne, og hofte og kne har også kranglet. Først igår, fredag, greide jeg å gå normalt.
Men siden jeg står bak spaker og mikrofoner på NM neste helg var det bare å stille opp idag.

Kom ok ut på svømminga, og hadde beina til Knut Ole Thoreplass etter første bøye. Men det ble for hard å ligge der idag og jeg måtte slippe. Var oppe til runding med broder Truls, og la meg i beina hans ut på runde 2. Ble etterhvert hardt der også, men beit meg fast såvidt. Måtte slippe noen meter helt mot slutten, men var oppe på 24.04 som er det jeg er god for.

Ut på sykkel ble det raskt klart at det var lite å kjøre med idag. Fikk ikke opp pulsen og ble stiv med engang jeg la på litt trykk. Ble syklende med Truls, og jeg hadde mer en nok med å holde følge. Vi tapte ikke mye til teten på runde 1, men det rant på noen minutter på runde 2 og vi kom sammen inn til T2 såvidt utenfor topp 10.

Truls fikk luke ut på løp, og jeg måtte bare finne min egen rytme. tapte fort noen plasser og Truls fikk nesten 40sek forsprang på det meste. Eneste som motiverte meg nå var å prøve å ta igjen han. For å holde meg ubeseiret i familien:-) Ut på runde 2 løsnet endelig Norseman beina litt, og jeg kunne begynne å presse meg litt. Samtidig var Truls iferd med å bli skikkelig sliten foran, så mellom 6 og 7km hentet jeg inn et forsprang på 23 sek. Derfra og inn tok jeg over minuttet på han, men måtte slippe Hans Olav Melberg forbi helt på slutten. Dermed ble det 16.plass totalt og 8.plass i herrer senior.

Hvile nå:-)
Foto: Gerhard Sletten

1 kommentar:

  1. imponert espen. jeg klarer knapt å løpe 8 km nå en uke etter norseman og det jeg aller helst vil er å sove. og jeg kjørte seint og konservativt på norseman i motsetning til deg. men hvor lurt det er med de konkurransene rett etter en ironman.......

    SvarSlett